Článek

Reaguje na váš inzerát málo nebo moc zájemců?

Ve chvíli, kdy po vyplnění inzerátu na některém ze serverů kliknete na tlačítko „zveřejnit“, mohou se stát dvě věci. Můžete být zaplaveni desítkami telefonátů, ale také může nastat úplné ticho. Ani v jednom případě není třeba panikařit. Co tedy dělat a jaký zájem je „normální“?

Pokud nabízíte nemovitost, která je tak říkajíc v průměru, měli by se vám ozývat přibližně tři až čtyři lidé za týden. Pokud nabízíte byt či dům, který je atypický, nebo vyloženě luxusní a tím pádem i drahý, může se vám ozvat třeba pouze jeden člověk za týden. V tom případě je vše v pořádku. Specifické nemovitosti si žádají specifické zájemce.

Pokud je ale telefonů a emailů výrazně více, nebo je naopak úplné ticho, je potřeba zbystřit a podívat se na svůj inzerát, fotografie i nastavenou cenu. Co tedy dělat?

Když zájemci mlčí

V první řadě zkontrolujte inzerát. Projděte ho krok po kroku. Podívejte se na fotografie. Opravdu lákají k prohlídce a vzbuzují emoce? Je na nich byt čistý a s dostatkem světla? Využili jste pro inzerování největší servery, jako jsou sReality nebo Reality Idnes? Pokud je odpověď na některou z otázek ne, zkuste inzerát vylepšit. Hodně pozornosti věnujte i průvodnímu textu a informacím.

Podívejte se na cenu. Odpovídá současné situaci na realitním trhu? Cena může být výrazným důvodem, proč vám zájemci nevolají. Zamyslete se nad tím, jestli se vám nevyplatí cenu snížit. Vyfiltrujte si nemovitosti s podobnými parametry a podívejte se, jaká je jejich nabídková cena. Pokud si nebudete jistí, využijte online odhad zdarma. S případnou úpravou ceny zbytečně nevyčkávejte. Nabídky, které dlouho „leží“, získávají nálepku „podezřelé“.

Další možností je nechat si poradit od profesionála, makléře se zkušenostmi. Zkušený profík s praxí by vám měl říct, na čem jste a co je potřeba změnit. Když je zájemců moc Ne z každého telefonátu nebo emailu se může vyklubat vážný zájemce. Mnoho lidí se chce jen na něco zeptat a koupi ještě nemá pořádně promyšlenou. Zkuste se tedy zeptat, jak mají vyřešenou otázku financování, zda mají případně předjednanou hypotéku. Zjistíte tak, jak vážný zájem mají a případně také to, jak rychle by prodej mohl proběhnout. Obecně platí, že lidé s hotovostí, a nebo předjednanou hypotékou, budou určitě schopni rychleji nemovitost zaplatit.

Otestujte zájem lidí, kteří k vám přijdou na prohlídku a zvěte je krátce po sobě. Vytvoříte tak pravdivý dojem, že je o vaši nemovitost opravdu velký zájem a že může kdykoli přijít vážný zájemce a podepsat smlouvu.

Pokud máte několik vážných zájemců, můžete vybírat podle ceny a podle jednoduchého hesla, že kdo dá víc, ten kupuje. Oznamte všem vážným zájemcům, že poptávka je vysoká a optejte jakou maximální částku jsou ochotní nabídnout. Takto jsem pro své klienty vysoutěžil několik desítek tisíc navíc.