Článek

Pět tipů pro inzerát, který vzbudí zájem.

Jednu ze zcela zásadních věcí při prodeji nemovitosti je vytvořit inzerát. Možná banální úkol. Ale je to těžší, než to vypadá. Přináším vám návod, jak vytvořit skvělý inzerát, který k vám pozve ty správné zájemce.

1. Připravte byt na focení

Fotografie neuklizeného bytu plného osobních věcí nikdy nevypadají dobře. Byt je před fotografováním potřeba zbavit všech zbytečných předmětů. Podívejte se na prostor a zhodnoťte svoje možnosti – například to, odkud budete místnosti fotit, abyste ukázali všechno podstatné. Vyberte si denní dobu, kdy do bytu svítí slunce, a nebude potřeba umělého osvětlení. Všeobecně platí, že fotografie z rohu vypadají nejlépe.

2. Focení samotné

Profesionálové používají při focení zrcadlovku a stativ. Pokud nejste takhle vybavení, využijte rovných ploch a za každou cenu se snažte udržet na fotografiích horizontální linii v jedné rovině. Vyhněte se uměleckým záběrům a soustřeďte se na sdělení.

Lépe vypadají fotky, které nevyužívají blesk. Využijte přirozené světlo, nebo se alespoň vyhněte všem nežádoucím odrazům blesku, například v zrcadle a podobně. Snímky by měly působit přirozeně, tak, jako by zájemce byl v bytě. Proto to nepřehánějte s případnými úpravami fotografií v různých programech. Udělejte vždycky více záběrů a snímků a pečlivě vybírejte. Nepřehánějte to s množstvím a nezahlťte pozorovatele.

3. Text je stejně důležitý

Obsah a forma inzerátu jsou stejně důležité, jako fotografie. Vyhněte se pravopisným chybám – využijte služeb lidí, kteří si s českým jazykem vědí rady, a nebo internetu.

Cílem není vytvořit obsáhlý text, ale stručný slohový útvar, který zmiňuje vše důležité a není přehlcený každou jednotlivostí. Vždy v textu zopakujte dipozice, plochu bytu, lokalitu a třeba i stav. Že byt disponuje výhledem do ulice není důležité, pokud nemáte přes ulici zajímavou památku. Nadpis by měl obsahovat zásadní informace, první odstavec potom případné lákadlo. Všechny informace, které uvedete, se musejí zakládat na pravdě.

4. Uveďte všechny parametry

Dispozice, výměra, typ domu, přítomnost balkonu či lodžie, výtah, rekonstrukce celého bytu nebo jeho části, typ vlastnictví, možnosti parkování, energetický štítek a občanská vybavenost – blízkost škol, školek, zastávky MHD a podobně. To jsou zásadní věci, které v inzerátu musejí zaznít. To jsou  totiž informace, které jsou pro každého kupce zajímavé.

5. Pořádná kontrola je nutná

Inzerát máte hotový. Podívejte se na něj kritickýma očima, případně poproste o pomoc někoho dalšího. Víc očí víc vidí. Pokud vám někde něco nesedí, upravte to. Nezapomeňte si zkontrolovat kontaktní údaje, zdali jsou bez překlepů, podívejte se ještě jednou na text i fotografie. Odpovídá vše skutečnosti? Jsou fotky ostré a světlé? Nepřehlédli jste někde něco? Pokud jste spokojeni, můžete inzerát zveřejnit a čekat na odezvu.